Haku

Haku

Haulla tulosohjausprosessia löytyi 6 dokumenttia.
Näytetään hakutulokset 1-6.

Neuvottelukunta voisi ottaa keskeisen roolin puolustusvoimien ja MPK ry:n välisessä kehittyvässä tulosohjausprosessissa. Se voisi ohjata myös laajempien yhteiskunnallisten yhteistoimintasopimusten tekemistä. 2) Suomen puolustus perustuu jatkossakin alueelliseen puolustusjärjestelmään, yleiseen asevelvollisuuteen ja kansainväliseen yhteistoimintakykyyn.
Tulosohjausta koskevat kehittämistarpeet Hallinnonalan tulosohjausprosessin kehittämiseen vaikuttavat valtionhallinnon linjaukset ja toimintamallit erityisesti hallitusohjelman toimeenpanosta sekä talousarvion valmistelusta, toimeenpanosta ja seurannasta.
Tutkimustoiminnan rahoituksen tavoitetasoa tarkastellaan vuosittain tulosohjausprosessissa. Hallinnonalan T&K-toiminnan rahoitus tulee kyetä erittelemään muusta toiminnasta siten, että tilastolain (280/2004) mukainen raportointi Tilastokeskukselle antaa täsmällisen kuvan hallinnonalan T&K-panostuksista.
  • Etusivu » Julkaisut ja asiakirjat » Strategia-asiakirjat » Puolustusministeriön strateginen suunnitelma 2030 » Puolustushallinnon tutkimustoiminta » tutkimustoimintav3
Toisin sanoen analysoidaan sitä, millä tavoin poliittinen ohjaus välittyy puolustushallinnon yhteiskunnallisten vaikuttavuustavoitteiden sisältöön ja sitä kautta hallinnonalan tulosohjausprosessiin.
  • Etusivu » Julkaisut ja asiakirjat » 2009 » Ministeriötä käsittelevät tutkimukset » Tuloksellisuuden haaste
Ohjelman toteutumisen varmistamiseksi se tulisi liittää osaksi tulosohjausprosessia, vuoden 2007 budjettivalmistelua sekä vuosien 2008 - 2011 toiminta- ja taloussuunnitelmaa.
Tulosohjausprosessin valtavirtaistamista puolestaan kehitetään valtioneuvostotasolla. Sukupuolinäkökulman valtavirtaistaminen sisällytetään toiminnan ja talouden suunnitteluun, esimerkiksi ministeriön strategian laadintaan ja konserniohjaukseen. Kun sukupuolinäkökulma otetaan mukaan jo toiminnan suunnitteluvaiheessa, se tulee mukaan myös toimeenpanoon. (S. 33.)